De term ‘customer success manager’ impliceert verantwoordelijkheid voor de tevredenheid van Optiply’s klanten met de kwaliteit van het product. ustomer Success Managers plaatsen zichzelf constant in de schoenen van de klant, om te zien hoe het product werkt en ervoor te zorgen dat de klanttevredenheid gewaarborgd blijft.

Welke ervaringen zou je willen delen van je werk als Customer Success Manager?

“De start was mijn stage van zes maanden en mijn afstudeerscriptie die leidden tot een fulltime baan bij Optiply. Het voelde goed om na die stage mijn loopbaan bij Optiply te beginnen. Hierdoor had ik al meer verstand van de supply chain, voorraadbeheer en de e-commerce sector. Daarnaast blinkt ons team uit in begeleiden en coördineren, maar is er ook genoeg ruimte om plezier te maken. We proberen elkaar zoveel mogelijk te helpen. Daarnaast zijn er binnen Optiply ook genoeg kansen om van verschillende afdelingen te leren. Door deel te nemen aan discussies met verschillende afdelingen heb ik van alle kanten inzicht gekregen in Optiply. Dat is ook iets dat ik iedere nieuwe medewerker zou aanraden. Verstop je niet, laat van je horen en probeer zoveel mogelijk verschillende meetings bij te wonen. Die instelling zal je het makkelijker maken Optiply te begrijpen.”

“Ik geloof dat ik een succesvolle customer success manager kan worden als ik er naar streef om meer te bereiken, klanten te begeleiden om slimmere keuzes te maken voor hun onderneming en sterkere klantrelaties op te bouwen om wederzijdse doelen te bereiken.”
Meine Brueker

Customer Success Manager, Optiply

Waar blinkt een customer success manager in uit?

“Ik geloof dat als je in staat bent om sterke relaties op te bouwen met de verkoop-, service- en productafdelingen je aardig op weg bent om te slagen als customer success manager.”

Op het moment dat een nieuwe klant met Optiply start wordt er een customer success manager aan deze klant toegewezen. Hij of zij is vanaf dat moment verantwoordelijk voor het onderhouden van de klantrelatie en vervult de rol van aanspreekpunt. Vanaf dat moment is de customer success manager voortdurende bezig om een positieve relatie te waarborgen en ervoor te zorgen dat de klant een zo optimaal mogelijke productervaring heeft. Dat is ook waar de customer success manager echt een verschil kan maken. Vertrouwen, tevredenheid en behoud van een klant zijn de belangrijkste verantwoordelijkheden.

Zoals Meine het omschrijft: “Als je op het punt komt dat je je eigen succesvolle cases kunt delen om te inspireren, weet je dat je goed op weg bent.”

Wat vind je het leukste onderdeel van je werk als Customer success manager?

“Wat ik heb geleerd, is om meer proactief te communiceren. Een van de technieken die ik van een collega heb geleerd is om contact te maken met een klant door aan mijn eigen communicatiestijl te werken. Ik focus op een meer strategische aanpak. Wat ik vooral leuk aan deze rol vind is dat ik nieuwe mensen ontmoet, een netwerk opbouw en met verschillende klantcases aan de slag kan. Elke werkdag is anders omdat er altijd nieuwe uitdagingen zijn. Dat kan het onboarden van nieuwe klanten zijn, het optimaliseren van klantaccounts en het bieden van ondersteuning met het gebruik van de Optiply app. Ik houd altijd in gedachte dat er achter iedere tevreden klant een success manager zit.”

Optiply-dashboard-laptop-2

Ook je cash flow situatie verbeteren met Optiply?

Wil je weten hoe jouw shop kan besparen via de voorraad? Plan een demo met ons in. Binnen 30 minuten leggen we uit hoe AI en forecasting modellen op een innovatieve wijze ingezet worden om meer balans in je bedrijfsvoorraad aan te brengen.