





Hoe werkt de BizBloqs & Optiply integratie?
Na het aanmaken van de API key stuurt BizBloqs productinformatie, voorraadstanden, leveranciers, inkooporders en verkoopgeschiedenis naar Optiply.
Het AI inkoopalgoritme van Optiply bepaalt de ideale voorraad. Alleen het inkoopadvies even checken en direct bestellen! Inkooporders worden direct gesynchroniseerd in BizBloqs.
Waarom integreren?
Maak datagedreven keuzes
Het AI inkoopalgoritme maakt een forecasting op basis van de data uit BizBloqs. Zo hoef je zelf geen ingewikkelde en oppervlakkige berekeningen te maken.
Automatiseer je inkopen
Kost inkopen veel tijd en ben je veel tijd kwijt aan het bijhouden van Excel sheets? Automatiseer tot wel 90 procent van jouw inkopen met Optiply.
Altijd je ideale voorraad
De integratie met BizBloqs zorgt ervoor dat je producten op de goede plek liggen én je altijd de ideale voorraad hebt liggen om jouw klanten te bedienen.
Integreer met Optiply
De juiste indeling én de ideale voorraad
BizBloqs helpt je met het optimaal indelen van je magazijn. Het bepalen van de juiste hoeveelheden van elk product is hierbij nog een uitdaging. Optiply helpt je naar de optimale voorraad toe, waardoor jij je klanten geen “nee” hoeft te verkopen. En zo helpt Optiply je daarbij:
- Je hardlopers krijgen meer prioriteit door een hogere buffervoorraad waardoor je de maximale groei kunt behalen;
- Je longtail producten krijgen een lagere buffervoorraad om overvoorraad te voorkomen en ruimte te houden voor je harflopers. Dit wordt volledig automatisch berekent met de ABC categorisering;
- Het A.I. inkoopalgoritme bepaalt wanneer je het beste kunt bestellen, bij wie je deze bestelling plaatst én hoeveel je besteld. Inkopen op basis van een oppervlakkig gemiddelde is verleden tijd;
- Je inkooporder wordt door Optiply voor je klaargezet, verstuur hem per mail vanuit de app of koppel het systeem van je leveranciers met de API;
- Laat Optiply automatisch de beste leverancier uitkiezen, voeg meerdere leveranciers toe en bepaal de minimale bestelwaarde. Voor elke bestelling wordt de beste leverancier gekozen rekening houdend met prijzen en levertijden.
Krijg meer inzicht in je voorraad en breng hem weer in balans. Met Optiply maak je datagedreven keuzes, doe je je inkopen op de autopilot én maak je het inkoopproces makkelijker overdraagbaar aan een (nieuwe)collega.

Met BizBloqs krijgen producenten, webwinkels en groothandels controle over hun logistieke processen. BizBloqs kan elk type logistieke toepassing aan, van een eenvoudige pick-pack-ship- of scanoplossing tot een zeer geavanceerde multi-warehousing-oplossing.

“Met Optiply is de voorraad met 30 procent gezakt.”
René van de Zel: “We werkten met minimale en maximale order hoeveelheden die we in hebben gesteld. Zodra de voorraad daar doorheen zakte gingen we bestellen. Veranderingen in de verkoop worden hier niet in meegenomen, waardoor we eigenlijk altijd te laat of juist te vroeg waren met bestellen. Optiply is daar de perfecte oplossing voor.”
Daarom kiezen voor Optiply:
%
Meer omzet
%
Minder tijd besteed aan inkoop
%
Minder voorraad

Wil je Optiply integreren met BizBloqs?
Met Optiply maakt inkopen op basis van onderbuikgevoel plaats voor inkopen op basis van data. Altijd op het juiste moment, met de perfecte hoeveelheid, met één klik besteld bij de beste leverancier.
In een live demo laten we graag zien wat Optiply voor jouw shop kan betekenen.