Inkopen voor 90% geautomatiseerd

"Sinds 2016 groeit Boozyshop echt bizar snel. Dit bracht allerlei groeiproblemen met zich mee. Een voorbeeld hiervan was het overvolle magazijn. De pallets stonden soms letterlijk tot midden in het kantoor. Toentertijd was ik nog alleen verantwoordelijk voor de inkoop en dat kostte me gewoon teveel tijd. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een stukje automatisering en zo kwam ik bij Optiply terecht. Verder wist ik wel dat ik verkopen misliep en dat ik een cashflow probleem had door soms scheve voorraadinvesteringen. Maar dat ik mijn inkoop voor 90% kon automatiseren was voor mij echt “key”."

Excel werkte niet meer

"Vroeger deden we eigenlijk alles uit het hoofd. Achteraf kan ik me dat bijna niet meer voorstellen. Ik werkte wel met een minimale en maximale voorraad in ons WMS, maar ik was dan continue aan het schakelen met de laatste verkoopgegevens. Zelfs voor die paar duizend producten die we toen hadden kostte dat al veel teveel tijd."

Zeer gebruiksvriendelijk

"Optiply is echt heel gebruiksvriendelijk. Ik heb sinds enkele maanden een inkoopassistent en die had binnen een week goed door hoe ze met Optiply moest werken. Verder zijn er continue gratis updates met nieuwe ontwikkelingen, wat natuurlijk precies het voordeel is van SaaS(Software as a Service). We willen technologisch niet achterop raken. In 2012 kochten we nog standaard software en dat was binnen enkele jaren verouderd. Dat is gelijk de laatste keer geweest."

Inkopers worden efficiënter

"Het belangrijkste voor mij was dat ik eindelijk weer bezig kon zijn met ondernemen. Die extra uren die vrijkwamen kon ik goed gebruiken om Boozyshop nog harder te laten groeien. Heel eerlijk, als ik Optiply niet had gehad had ik hier nu een team van 3 of 4 inkopers rond lopen. Nu heb ik pas sinds begin dit jaar één inkoop medewerker in dienst, die op termijn geheel zelfstandig moet gaan functioneren."

Persoonlijke en snelle service

"Bij Optiply krijg je echt persoonlijke service. Het is natuurlijk een jonge organisatie waar je snel mee kunt schakelen als het nodig is. Ik maak zelf veel gebruik van de chatfunctie in de applicatie zelf. Meestal ben je binnen enkele minuten geholpen waardoor je weer snel verder kan."

Een must voor elke serieuze webshop

"Ik zou Optiply zeker aanraden. Als je een serieuze webshop bent gaat het je enorm veel opleveren. Buiten de automatisering hebben we voor onze topproducten de leverbetrouwbaarheid van 94,6% naar 97,4% gekregen en tegelijkertijd de voorraad met ongeveer 10% zien dalen. Dat betekent gewoon dat we efficiënter met onze cashflow omgaan."