Hoe zijn jullie bij Optiply terecht gekomen? En waarom?

"Op dit moment verkopen wij ruim 6000 producten uit voorraad, hierdoor liepen we tegen verschillende problemen aan. Door het grote aantal producten in ons assortiment werd het steeds moeilijker om te bepalen hoeveel producten we op elk moment willen inkopen, met de hand is dit niet meer te doen. Toen zijn we opzoek gegaan naar een oplossing die dit probleem voor ons kon tackelen."

Hoe werd voorheen de inkoop gedaan?

"Vooral op gevoel. Na een tijd een webshop te hebben krijg je een aardig idee welke producten op welk moment goed zullen gaan lopen. Hiervoor probeer je natuurlijk rekening met dingen als het weer, trends en vorige verkopen. Wanneer je niet zo groot ben is dit goed te doen, maar voor een groot assortiment wordt dit vrijwel onmogelijk. Het is lastig om voor duizenden producten dit soort informatie zelf bij te houden, waardoor het overzicht kwijtraakt."

Hoe hebben jullie de integratie van Optiply ervaren?

"De integratie met onze huidige warehouse management software en de software van Optiply was erg gemakkelijk. Binnen een dag was alle informatie geïntegreerd in Optiply, dit verliep vlot. Daarnaast verliep het contact tijdens de integratie soepel, al met al een goede ervaring."

Hoe gebruiksvriendelijk is Optiply?

"Het dashboard is overzichtelijk, waardoor het makkelijk te gebruiken is. Als we toch tegen problemen aanlopen zijn de lijntjes erg kort. Een appje of belletje wordt snel beantwoord, waardoor onze problemen snel opgelost worden."

Wat is de grootste impact van Optiply?

"Tijdsbesparing. Door de automatische inkoopadviezen merk ik dat ik minder tijd besteed aan individuele producten. In het begin vertrouwde ik de adviezen niet helemaal, waardoor ik vaak handmatig aanpassingen maakte. Uiteindelijk merkte ik dan vaak dat het systeem het toch bij het rechte eind had. Nu ik deze handmatige aanpassing bijna niet meer doe, ben ik veel minder tijd kwijt met het bestellen. Dat bespaart ons uiteindelijk tot wel 16 uur per week."