Voorraadoptimalisatie blog

Altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen omtrent supply chain en datagedreven voorraadoptimalisatie? Lees ons blog en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!

Ervaar de kracht van volharding

Ervaar de kracht van volharding

Optiply Account Executive Myrthe is hier om haar Optiply werkervaringen te delen. Leer meer over haar ervaringen als een Account Executive en hoe Optiply een veilige sfeer heeft gecreëerd om met vertrouwen te kunnen groeien.Hoe waren je eerste dagen bij Optiply? “In...

Lees meer
Wie garandeert het succes van Optiply’s klanten?

Wie garandeert het succes van Optiply’s klanten?

De term ‘customer success manager’ impliceert verantwoordelijkheid voor de tevredenheid van Optiply’s klanten met de kwaliteit van het product. ustomer Success Managers plaatsen zichzelf constant in de schoenen van de klant, om te zien hoe het product werkt en ervoor...

Lees meer
Optiply bouwt aan een design team

Optiply bouwt aan een design team

Het kan een grote uitdaging zijn om huis en haard achter te laten en een stap richting het onbekende te zetten. Hugo, een Portugese ontwerper, vertrouwde op zijn instinct en verliet zijn thuisland om zich bij Optiply in Amsterdam aan te sluiten. Hij vervult een...

Lees meer
5 tips om je inkoopproces te optimaliseren

5 tips om je inkoopproces te optimaliseren

Het inkoopproces is een van de meest cruciale onderdelen van je bedrijf, maar blijkt vaak tijdrovend en lastig te onderhouden. Als je delen van je inkoopproces niet hebt geautomatiseerd, je weinig controle hebt over de voorraadadministratie en inkoopt op gevoel is het...

Lees meer
Een ABC-analyse verbetert voorraadbeheer

Een ABC-analyse verbetert voorraadbeheer

Kennis over je voorraad is cruciaal voor het succes van je bedrijf. Als ondernemer en/of inkoper wil je weten hoe je ingekochte producten presteren. Wat zijn de producten die goed verkopen? En naar welke producten is minder vraag? Een ABC-analyse kan zichtbaar maken...

Lees meer
Forecasting. Dit is wat je moet weten

Forecasting. Dit is wat je moet weten

Als inkoper en/of ondernemer probeer je de behoefte van consumenten te vertalen naar het aanbod van jouw bedrijf. Forecasting helpt je bij het maken van die vertaalslag en vertelt je meer over de marktvraag, seizoenen en trends. Een accurate forecast stelt je in staat...

Lees meer
Leverbetrouwbaarheid wat is het en hoe meet je het?

Leverbetrouwbaarheid wat is het en hoe meet je het?

De zaken gaan lekker en de orders stromen binnen. De salesafdeling doet z’n werk en de marketingcampagnes betalen zichzelf uit. Op je leveranciers kan je blind vertrouwen: je hebt een goede band met ze en wanneer je ze vraagt waar die order blijft, staan ze je altijd...

Lees meer
Voorraadkosten: hoe houdt je deze laag?

Voorraadkosten: hoe houdt je deze laag?

“Hoe kan ik als bedrijf zoveel mogelijk grip houden op mijn dode voorraad?” Dit is een vraag die menig ondernemers en groothandels bezig houden. Het is namelijk aantrekkelijk om van dezelfde producten groot in te kopen tegen extra korting, toch? Het gevaar hiervan is...

Lees meer