Heb je je ooit afgevraagd waar een vertrouwelijke klantrelatie met Optiply begint? En, wie een blauwdruk van de Optiply app maakt om deze een essentieel onderdeel te maken van het bedrijf van een klant? UK account executive Jack Jones kan deze vragen beantwoorden en ons meer vertellen en ons meer vertellen over hoe zijn rol bij Optiply ervaart.

Hoe ben je account executive bij Optiply geworden?

“Toen ik bij Optiply startte, had ik ervaring in de verkoop van software, maar nog niet in supply chain management. Toch, ik voelde dat het tijd was om aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Ons Optiply team in de UK werkt op dit moment vanuit huis, maar er is ook continue assistentie vanuit het hoofdkantoor. Mijn team communiceert veel met elkaar en er is rust en tijd om stap voor stap de taken eigen te maken.”

“Uiteindelijk ben ik begonnen veel gebieden te verkennen om klantrelaties op te bouwen en mijn kennis over het product van Optiply uit te breiden. Om potentiële en bestaande klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ik realiseer steeds beter dat je constant moet werken aan het onderhouden van het klantvertrouwen.”

“Bij Optiply geniet ik van de vrijheid om zelfstandig aan mijn doelstellingen te kunnen werken.”
Jack Jones

Account Executive, Optiply

Wat vind je het leukst aan je baan?

“Bij Optiply geniet ik van de vrijheid om zelfstandig aan mijn doelstellingen te kunnen werken. Ik heb volledige vrijheid om mijn agenda te organiseren en de resultaten van mijn werk te overleggen. Het bedrijf en het management vertrouwen erop dat ik mij volledig inzet voor Optiply. Die houding motiveert me.”

“De rol van account executive zit vol nieuwe uitdagingen en dat vind ik het leukste aan mijn werk. Het geeft me de kans om nieuwe mensen te ontmoeten en te leren door middel van gesprekken. Daarnaast geeft het mij de ruimte om de voortgang naast de verantwoordelijkheden te evalueren.”

Welke lessen heb je geleerd binnen deze rol?

“Het vermogen om een gesprek aan te starten is essentieel voor een account executive. Hoewel, dat tegenwoordig bemoeilijkt wordt doordat iedereen online vergadert. Je moet er dus voor zorgen dat jouw gesprekstechniek een aangename twist heeft, maar toch authentiek blijft.”

“Nadat ik een paar veranderingen aanbracht in mijn manier van spreken, merkte ik dat deze kleine veranderingen in stijl en aanpak de aandacht van klanten trokken. Of het nu kwam door mijn stem, de lichaamstaal bij het ontmoeten van klanten of gewoon een positieve houding – ik realiseerde me dat deze kleine veranderingen de basis vormen voor het succesvol uitoefenen van mijn functie.”

Optiply-dashboard-laptop-2

Ook je cash flow situatie verbeteren met Optiply?

Wil je weten hoe jouw shop kan besparen via de voorraad? Plan een demo met ons in. Binnen 30 minuten leggen we uit hoe AI en forecasting modellen op een innovatieve wijze ingezet worden om meer balans in je bedrijfsvoorraad aan te brengen.